ﺑﻪ ﺟﺮات میتوان گفت ﮔﺎو ﺑﻨﻔﺶ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﮔﺰﯾﻨﻪ ﺑﺮای ﮐﺴﺎﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ی راه ﻫﺎ را اﻣﺘﺤﺎن ﮐﺮده اﻧﺪ و دﯾﮕﺮ ﺑﻪ اﯾﻦ ﺑﺎور رﺳﯿﺪه اﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻐﯿﯿﺮی اﺳﺎﺳﯽ در ﮐﺴﺐ و ﮐﺎرﺷﺎن اﯾﺠﺎد ﮐﻨﻨﺪ، اﮔﺮ ﻣﯿﺨﻮاﻫﻨﺪ ﮐﻪ دﯾﮕﺮ ﻣﺘﻔﺎوت ﻓﮑﺮﮐﻨﻨﺪ، ﻣﺘﻔﺎوت ﻋﻤﻞ ﮐﻨﻨﺪ و ﻣﺘﻔﺎوت ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ، ﺣﺘﯽ ﺑﺮای ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﯿﺨﻮاﻫﻨﺪ ﺧﺎص و ﻃﻮﻓﺎﻧﯽ ﺷﺮوع ﮐﻨﻨﺪ ﺗﺎ دﯾﺪه ﺷﻮﻧﺪ و اﻟﺒﺘﻪ ﺑﺮای ﺷﻤﺎ اﮔﺮ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﺮﻓﺘﻪ اﯾﺪ ﮐﻪ ﮐﺎری ﮐﺎرﺳﺘﺎن اﻧﺠﺎم دﻫﯿﺪ، وﮔﺮﻧﻪ ﮐﻪ دﻧﯿﺎﭘُﺮ اﺳﺖ از مقلدانی ﮐﻪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ اﻧﺪ ﮐﻪ ﻓﻘﻂ ﯾﮏ ﺷﮑﻞ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺷﺪه ﺑﺮای ﯾﮏ ﻣﺤﺼﻮل ﯾﺎ ﺧﺪﻣﺎت وﺟﻮد دارد و ﻧﻤﯿﺨﻮاﻫﻨﺪ ﺑﺮای ﺗﻐﯿﯿﺮش ﻫﯿﭻ رﯾﺴﮑﯽ اﻧﺠﺎم دﻫﻨﺪ، اﮔﺮ ﺑﺮای ﺷﺮوع ﯾﮏ زﻧﺪﮔﯽ ﺧﺎص ﺗﺮ آﻣﺎده اﯾﺪ، ﺣﺘﻤﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ی اﯾﻦ ﮐﺘﺎب را ﺑﻪ ﺷﻤﺎ دوﺳﺖ ﻋﺰﯾﺰ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد ﻣﯿﮑﻨﻢ.
1) در مـیان گاوهای بـسیاری که در طـبیعت وجود دارن، قطعا گاو بنفش ها، جالب ترهستن.
2) از ویژگی های خاص گاو بنفش اینست که باید چشم گیر باشد.
3) چشم گیر بودن یعنی ارزش داشـته باشد که در موردش حرف زده شود، شـایسته ی توجه، جدید و جالب باشد.
4) بازاریابی چشم گیر یعنی هنری که از طریق آن بتوانیم چیزهایی را در ارتباط با محصولات و خدمات، شایسته ی توجه سازیم.
5) گاو بنفش را باید در هرچه که میسازیم، بکار گیریم، تلویزیون و رسانه های عمومی دیگر کلید موفقیت شما نیستند، پس تبلیغات را متوقف کنید و دست به ابتکاری جدید بزنید.
6) قبل، در خلال و بعد از دوران تبلیغات:
1- قبل از دوران تبلیغات، گفتگوهای دهان به دهان بود که از محصولات و خدماتی که قادر بودند مشکلی را حل کنند، صحبت می شد و نـاگهان آن محصولات و خدمات، خـریداری می شدند.
2- در خلال دوران تبلیغات اگر بـصورت مستقیم، مـصرف کنندگان را در معرض تـبلیغات قرار میدادید، فروش افزایش پیدا مـیکرد.
3- بعد از دوران تبلیغات تـقریبا به هـمان نقطه ی شروع برمیگردیم و قدرت شـبکه های جدید مشتریان، باعث انتشار ایده های چشم گیر در بـخش های مختلف جامعه با سرعت موشک مـی شود.
۷) به یاد داشته باشید که:
1- همه ی فرصت های آشـکار از بین رفته اسـت، لذا به نظر نمی رسد مردم مشکلاتی که به آسـانی حل شوند را پـیش رو داشته باشند.
2- به سختی میتوان به مصرف کنندگان دست یافت، زیرا آن ها شما را نمی پذیرند.
3- مشتریان راضی، کم تر به نـظر می رسد رضایت خود را برای دوستان خود بازگو نمایند.
۸) دلیل اینکه دنباله روی از یک رهبر بسیار سخت است، اینست که یک رهبر، یک رهبر است، زیرا کار چشم گیری انجام داده است. کار چشم گیری که به وقوع پیوسته، اگر شما آن را دوباره انجام دهید، دیگر چشم گیر نیست.
۹) به جای تلاش در اسـتفاده از تکنولوژی جدید، به منظور تولید مـحصولاتی بهتر و مطابق با اسـتانداردهای رفتاری خـریداران تلاش کنید تا آن ها را به تغییر در رفتار دعوت کنید و محصول را به نحو چشم گیری کاراتر سازید.
۱۰) اﮔﺮ آﯾـﻨﺪه ی ﯾﮏ ﻣﺤﺼﻮل ﭼـﺸﻢ ﮔﯿﺮ ﻧـﯿﺴﺖ، زﻣﺎن آن اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺟﺎی ﺻﺮف ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺑﺮای اﯾﻦ ﻣـﺤﺼﻮل در ﺣﺎل ﻣﺮگ، ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ی ﺧﻮد را ﺣﻔﻆ ﮐﺮده و آن را ﺑﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﺎﻻی ﺟﺪﯾﺪی اﺧﺘﺼﺎص دﻫﯿﺪ.
۱۱) در آﻏﺎز ﮐﺎر ﺗﻐﯿﯿﺮ در ﻣﺤﺼﻮﻻت، اﻓﺮاد ﺑﻪ ﮔﺮوه ﻫﺎی ﻧﻮﺟﻮﯾﺎن، ﺗﻄﺒﯿﻖ ﭘﺬﯾﺮان، اﮐﺜﺮﯾﺖ ﻣﺮدم و دﯾﺮﭘﺬﯾﺮان ﺗﻘﺴﯿﻢ ﺑﻨﺪی ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ.
۱۲) اﺣﺘﻤﺎل ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﯾﺪه ﻫﺎی ﺧﺮﯾﺪی ﮐﻪ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ، ﭘﯿﺶ از اﯾﺪه ﻫﺎﯾﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﭘﺨﺶ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﻧﺪ و اﯾﻦ اﯾﺪه ﻫﺎی ﺧﺮﯾﺪ ﻗﺎﺑﻞ اﻧﺘﺸﺎر را اﯾﺪه ﻫﺎی وﯾﺮوﺳﯽ ﻣﯽ ﻧﺎﻣﻨﺪ.
۱۳) ﻋﻄﺴﻪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻋﺎﻣﻞ اﺻﻠﯽ اﻧﺘﺸﺎر ﯾﮏ اﯾـﺪه ی وﯾﺮوﺳﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻫﺮ ﻣﺰﯾﺘﯽ در ﻣﺤﺼﻮل ﯾﺎ ﺧﺪﻣﺖ ﺟﺪﯾﺪی را ﮐﻪ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﻨﺪ، ﺑﺮای ﻫﻤﻪ ﺑﺎزﮔﻮ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ و ﻧﻮﺟﻮﯾﺎن ﯾﺎ ﺗﻄﺒﯿﻖ ﭘﺬﯾﺮان اوﻟـﯿﻦ ﮐـﺴﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻣـﺤﺼﻮل ﺷﻤﺎ را ﻣﯽ ﺧﺮﻧﺪ.
۱۴) اﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﺮﺧﯽ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺑﻪ ﻣـﻮﻓﻘﯿﺖ ﻣـﯽ رﺳﻨﺪ و ﺑﺮﺧﯽ ﻧﻤﯿﺮﺳﻨﺪ، اﺗﻔﺎﻗﯽ ﻧـﯿﺴﺖ، ﻋﻠﺖ اﻧﺘﺸﺎر ﯾﮏ (اﯾﺪه ی ﺧﺮﯾﺪ وﯾﺮوﺳﯽ) اﻏﻠﺐ اﯾﻨﺴﺖ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ی ﻣﻘﺪﻣﺎت ﮔﺴﺘﺮش ﯾﺎﻓﺘﻦ آن، ﺑﺎﻫﻢ ﻓﺮاﻫﻢ ﺷﺪه اﺳﺖ.
۱۵) ﮔﺎو ﺑﻨﻔﺶ ارزان ﻧﯿﺴﺖ، ﺑﻠﮑﻪ ﻣﻮﺛﺮ اﺳﺖ، ﻻزم اﺳﺖ درک ﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاری روی ﮔﺎو ﺑﻨﻔﺶ، ﺧﺮدﻣﻨﺪاﻧﻪ ﺗﺮ از ﺧﺮﯾﺪ ﯾﮏ آﮔﻬﯽ در (ﺳﻮﭘﺮ ﺟﺎم) اﺳﺖ.
۱۶) ﻣـﺸﺘﺮﯾﺎن ﺧﻮد را ﻣﺘﻤﺎﯾﺰ ﺳﺎزﯾﺪ.
۱۷) ﮔﺮوﻫﯽ را ﭘﯿﺪا ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺳـﻮد را ﺑﺮای ﺷﻤﺎ دارد، ﮔـﺮوﻫﯽ ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ اﺣﺘﻤﺎل ﻋﻄﺴﻪ ﮐﺮدن را داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ و آن را در ﻣﻌﺮض ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﻗﺮار دﻫﯿﺪ و ﺗﺸﻮﯾﻖ ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ، ﻣﺎﺑﻘﯽ را رﻫﺎ ﮐﻨﯿﺪ.
۱۸) آﮔﻬﯽ ﻫﺎ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﺮای ﻫﻤﻪ ی ﻣﺮدم ﺗﻬﯿﻪ و ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺷﻮد، ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺑﺮﮔﺰﯾﺪه را ﻫﺪف ﻗﺮار دﻫﺪ.
۱۹) ﻣﺸﮑﻞ ﮔﺎو ﺑﻨﻔﺶ دﻗﯿﻘﺎ ﺗﺮس اﺳﺖ و ﮔﺎو ﺑﻨﻔﺶ ﻧﺎدر اﺳﺖ، زﯾﺮا ﻣﺮدم ﺗﺮﺳﻮ ﻫﺴﺘﻨﺪ.
۲۰) ﺑﺎزارﯾﺎﺑﺎن ﻣﯿﺪاﻧﻨﺪ ﮐﻪ ارزﯾﺎﺑﯽ، ﮐﻠﯿﺪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﺳﺖ، ارزﯾﺎﺑﯽ ﻣﺸﺨﺺ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﭼﻪ ﭼﯿﺰ ﻣﻮﺛﺮ اﺳﺖ و ﭼﻪ ﮐﺎری را ﺑﺎﯾﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ اﻧﺠﺎم داد وﻟﯽ اﻧﺒﻮﻫﯽ از آﻧﺎن در ﻣﻘﺎﺑﻞ ارزﯾﺎﺑﯽ ﻧﺘﯿﺠﻪ ی ﮐﺎر ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﮐﺮده اﻧﺪ.
۲۱) ارزﯾﺎﺑﯿﺒﻪ ﻣﻌﻨﺎی ﭘﺬﯾﺮش اﺷﺘﺒﺎه و اﺻﻼح ﮐﺎر اﺳﺖ و ﺳﺎزﻧﺪﮔﺎن ﮔﺎو ﺑﻨﻔﺶ ﻧﯿﺰ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺻﻮرت ﻣﺴﺎﺋﻞ را ﻣﻮرد ارزﯾﺎﺑﯽ ﻗﺮار دﻫﻨﺪ.
۲۲) ﯾﺎدﺗﺎن ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ اﮔﺮ ﭼﯿﺰی را ﻣﻮرد ارزﯾﺎﺑﯽ ﻗﺮار دﻫﯿﺪ، ﺑﻬﺒﻮد ﭘﯿﺪا ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.
۲۳) ﺑﺮای ﻫﺮ ﺑـﺮﻧﺎﻣﻪ ی ارزﺷـﻤﻨﺪی، ﮔﺎو را ﺑﺪوﺷﯿﺪ و ﺗﺸﺨﯿﺺ دﻫﯿﺪ ﮐﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﯿﺘﻮان از ﻣﺰﯾﺖ ﻫﺎی ﮔﺎو ﺑـﻨﻔﺶ در ﻣـﺴﯿﺮ ﺗـﻮﺳﻌﻪ، ﻧـﻬﺎﯾﺖ ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری را ﮐﺮد.
۲۴) ﻓﻀﺎﯾﯽ را اﯾﺠﺎد ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﺑﺘﻮاﻧﯿﺪ در آن ﮔﺎو ﺑﻨﻔﺶ ﺟﺪﯾﺪی را ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﺧﻠﻖ ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ و آن را زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﺰﯾﺖ ﻫﺎی ﮔﺎو اوﻟﯽ در ﺣﺎل اﻓﻮل اﺳﺖ، ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﺳﺎزﯾﺪ.
۲۵) ﺑﺎ اﻋﻀﺎی ﺷﺮﮐﺖ و ﻃﺮاﺣﺎن ﺧﻮد ﺗﻼش ﮐﻨﯿﺪ ﺗﺎ ﺑﺎ اﻟﻬﺎم ﮔـﺮﻓﺘﻦ از آن، ﺗﻐﯿﯿﺮی در ﯾﮑﯽ از ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺧﻮد ﺑﻮﺟﻮد آورﯾﺪ.
۲۶) ﺳﻌﯽ ﮐـﻨﯿﺪ آدرس اﯾـﻤﯿﻞ ﻣـﺸﺘﺮﯾﺎن اﺻـﻠﯽ ﺧﻮد ﮐﻪ ﮐﺎرﻫﺎی ﺷﻤﺎ را دوﺳﺖ دارﻧﺪ را ﺣﺘﻤﺎ ﺟـﻤﻊ آوری ﮐﻨﯿﺪ.
۲۷) ﮐﺎری ﻧﮑﺮدن ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﮐﺎری ﺑﺰرگ اﻧﺠﺎم دادن ﻧـﯿﺴﺖ اﻣﺎ ﺑـﯽ دﻟﯿﻞ ﻣﺸﻐﻮل ﮐﺮدن ﻗﺴﻤﺖ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ، ﺑﺪﺗﺮ از ﮐﺎری ﻧﮑﺮدن اﺳﺖ.
۲۸) ﻫـﺮﻗﺪر ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر ﻣﺸﮑﻞ ﺗﺮ، ﺑﺎزاری ﺷﻠﻮغ ﺗﺮ و ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻧﯽ ﻣﺸﻐﻮل ﺗﺮ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ، ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﮔﺎو ﺑﻨﻔﺶ ﻧﯿﺎز ﺧﻮاﻫﯿﺪ داﺷﺖ.
۲۹) ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ در ﺟﺎﯾﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺑﺎزارﯾﺎب ﻫﺎ ﻣﺤﺼﻮل را ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﯿﺪﻫﻨﺪ، ﻧﻪ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت را…
۳۰) اﮔﺮ ﺷﺮﮐﺘﯽ در ﺣﺎل ﺷﮑﺴﺖ اﺳﺖ، اﯾﺮاد از ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺳﻄﺢ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ آن اﺳﺖ. ﺑﻪ اﺣﺘﻤﺎل زﯾﺎد ﻣﺸﮑﻞ اﯾﻨﺴﺖ ﮐﻪ: آن ﻫﺎ ﺷﺮﮐﺘﯽ را اداره ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، ﻧﻪ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﻣﺤﺼﻮﻟﯽ را…
۳۱) در دﻧﯿﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﻫﻤﻪ ی ﭼﯿﺰﻫﺎی ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺑﻪ ﻗﺪر ﮐﺎﻓﯽ ﺧﻮب اﺳﺖ و ﻫﻤﻪ ی ﺳﻮدﻫﺎ از ﮔﺎو ﺑﻨﻔﺶ ﺳﺮﭼﺸﻤﻪ ﻣﯿﮕﯿﺮد، ﻫﻤﻪ ی ﻣﺎ ﺑﺎزارﯾﺎب ﻫﺴﺘﯿﻢ.
۳۲) اﮔﺮ ﺑﻪ ۲ ﻣﺤﺼﻮل ﻋﻼﻗﻪ ﻣـﻨﺪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﮐﻪ ﮐﺎر آﺳﺎن اﺳﺖ اﻣﺎ اﮔـﺮ ﻋﻼﻗﻪ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ، ﭼﻪ؟!! ﻣـﯿﺘﻮاﻧﯿﺪ از ۲ ﺗﮑﻨﯿﮏ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﯿﺪ: اوﻟﯽ آﻣﻮﺧﺘﻦ (ﻫﻨﺮ ﻃﺮح رﯾﺰی) اﺳﺖ و دوﻣﯽ ﺗﮑﻨﯿﮏ ﻓﺮاﮔﯿﺮی (ﻋﻠﻢ ﻃﺮح رﯾﺰی)
۳۳) ﺑﺎزارﯾﺎب ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ از (ﻋﻠﻢ ﻃﺮح رﯾﺰی) ﺑﺮای ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺧﻮاﺳﺘﻪ ﻫﺎی ﻣﺮدم اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، ﻧﻘﻄﻪ ﻧﻈﺮ و ﯾﺎ ﭘﯿﺶ داوری ﺧﺎﺻﯽ ﻧﺪارﻧﺪ و در ﻋﻮض آﻧﻬﺎ ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﮐﺎر را درک ﮐﺮده و در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﻫﺮﭼﯿﺰی آن را ﺑﻪ ﮐﺎر ﻣﯽ ﺑﺮﻧﺪ.
۳۴) اﺣﺘﻤﺎﻻ ﺷﻤﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺧﺠﺎﻟﺘﯽ ﺑﻮدن در اﺷﺘﺒﺎﻫﯿﺪ ﺗﺎ ﺟﺴﻮر ﺑﻮدن، ﺳﻌﯽ ﮐﻨﯿﺪ ﺑﺎ ﺟﺴﺎرت ﺑﺎﺷﯿﺪ اﻣﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﻫﻢ از آن اﺳﺘﻔﺎده ﻧﮑﻨﯿﺪ ﭼﻮن ﻣﻮﺛﺮ ﻧﯿﺴﺖ وﻟﯽ روش ﺧﻮﺑﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺑﯿﺎﻣﻮزﯾﺪ در اﯾﻦ ﻣﺮز ﻗﺮار داﺷﺘﻦ ﭼﻪ اﺣﺴﺎﺳﯽ دارد.
۳۵) ﭼﺸﻢ ﮔﯿﺮ ﺑﻮدن ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻋﻮض ﮐﺮدن ﺑﺰرﮔﺘﺮﯾﻦ دﺳﺘﮕﺎه ﮐﺎرﺧﺎﻧﻪ ﻧﯿﺴﺖ ﺑﻠﮑﻪ ﻣﯿﺘﻮاﻧﯿﺪ روش ﻣﺘﻔﺎوت ﭘﺎﺳﺦ دﻫﯽ ﺑﻪ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﺎ، آﻏﺎز ﯾﮏ ﻧﺎم ﺗﺠﺎری ﺟﺪﯾﺪ و ﯾﺎ ﻗﯿﻤﺖ ﮔﺬاری ﻧﺴﺨﻪ ﺟﺪﯾﺪ ﻧﺮم اﻓﺰار ﺑﺎﺷﺪ و ﺑﻬﺒﻮد ﻧﺤﻮه ی اﻧﺠﺎم ﮐﺎرﻫﺎ و ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ روش ﻓﺮاﮔﯿﺮی، روش اﻧﺠﺎم ﮐﺎر اﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ در ﻋﻤﻞ ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻣﯿﮑﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﭼﻪ ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﻣﻮﺛﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﭼﻪ ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ اﺛﺮﮔﺬار ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ.
۳۶) ارزاﻧﯽ ﻣﺤﺼﻮل ﯾﮑﯽ از ﻣﻌﺪودﺗﺮﯾﻦ ﮔﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎی ﭼﺸﻢ ﮔﯿﺮ ﺑﻮدن اﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﺮﮔﺰ ﺟﺬاﺑﯿﺖ ﺧﻮد را از دﺳﺖ ﻧﻤﯿﺪﻫﺪ.
۳۷) اﮔـﺮ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻓﮑﺮ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪن ﺑﻪ ﯾـﮏ ﮔﺎو ﺑﻨﻔﺶ ﻫﺴﺘﯿﺪ، زﻣﺎن اﻧﺠﺎم آن وﻗﺘﯿﺴﺖ ﮐﻪ در ﭘﯽ ﯾﺎﻓﺘﻦ ﯾﮏ ﺷﻐﻞ ﺟﺪﯾﺪ ﻧﯿﺴﺘﯿﺪ.
۳۸) ارﺳﺎل ﺳﻮاﺑﻖ ﺷﻤﺎ ﺑﺮای درﺧﻮاﺳﺖ ﮐﺎر، ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﯽ ﺑﯽ ﻧﺘﯿﺠﻪ اﺳﺖ. ﺳﻮاﺑﻖ ﮐﺎری ﺷﻤﺎ، رزوﻣﻪ ﺷﻤﺎﺳﺖ.
۳۹) ﯾﮏ رزوﻣﻪ اﺳﺘﺎﻧﺪارد و ﯾﺎ ﺑﻪ ﺑﯿﺎن دﯾﮕﺮ، ﺳﻮاﺑﻖ ﮐﺎری ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ، اﺳﺘﺪﻋﺎی ﯾﮏ ﻣﻼﻗﺎت را دارﻧﺪ.
۴۰) اﮔﺮ ﻣﯿﺨﻮاﻫﯿﺪ واﻗﻌﺎ رﺷﺪ ﮐﻨﯿﺪ، ﻻزم اﺳﺖ ﺑﻪ اﺳﺘﻘﺒﺎل ﮔﺎو ﺑﻨﻔﺶ ﺑﺮوﯾﺪ، اﻟﺒﺘﻪ ﻣﯿﺘﻮاﻧﯿﺪ ﺑﺎ روش ﻫﺎی ﻗﺪﯾﻤﯽ، ﻧﺎم ﺗﺠﺎری ﺧﻮد را ﺣﻔﻆ ﮐﻨﯿﺪ، اﻣﺎ ﺗﻨﻬﺎ راه ﺑﺮای رﺷﺪی ﻣﻄﻤﺌﻦ، ﯾﮏ ﻣﺤﺼﻮل ﭼﺸﻢ ﮔﯿﺮ اﺳﺖ.